V 24

Kroppen: Man kan känna av hur livmodern drar ihop sig och blir stel ibland, sk. förvärkar, livmodern tränar på detta sätt upp sig inför förlossningen. Ibland kan vibrationer eller gropigt underlag från när man åker bil framkalla förvärkar, men det är helt naturligt.


Barnet: Vikten har ökat markant på senare tid och barnet väger nu runt 600 gram och är cirka 30 cm långt, barnet ska de resterande veckorna femdubbla sin vikt. Nu utvecklas svettkörtlar, men huden är fortfarande så pass tunn med bara lite fett så det ljumna vattnet är perfekt. Naglar på både fingrar och tår börjar växa ut.




Bild å text är hämtat från
familjeliv och gravid
 



Halv 7 imorse vaknade min lilla prins.
Usch usch, vill ju sova länge!! =)
Men att bli väckt av en liten sötnos som pussar på en och vill gosa
är helt ok =)



Kommentarer
Postat av: micaela

ja det va kanon gott så nu akn ajg fika hela dagrna =)

kram kram

Postat av: ANjA

Åååå jag tycker att det är sååå roligt när du skriver om vad som händer i just den veckan som du är i, det är SUPER spännande att läsa! :)

Och Lill Prinsen... han smälter mig varenda gång, underbara lilla prick! :)

Jaaaa, jag längtar såååå mycket till ikväll, ska bli suuuuuperkul! Är pirrig i hela mäjjj :)

Ma och pa ska självklart också följa med och rocka loss, haha, hur kul som helst. Min farbror kommer upp från Finspång med frugan och barnen (Aleksandra & Aleksandar) så de ska också haka på. Jag ska försöka ta en massa bilder, så visar jag upp de sen... har beslutsångest, vet inte om jag ska ta med mig min systemkamera (som är rätt otymplig, men tar SJUKT bra bilder) eller ta ma & pa's lilla kompakta kamera (som tar ur usla bilder), i-lands problem? Oh ja. Haha :)

Vad hittar ni på i helgen finisen min? Puss på handen!

2008-11-15 @ 14:59:41
URL: http://veenus.blogg.se/
Postat av: vickan

så du är redan i v.24?! vad fort tiden går..

Ska bli så kul att ni ska ha en liten till så vi kan vara mammalediga tillsammans ett tag igen :-)



Förstår att du smälter av att bli väckt av en liten sötnos blev själv väckt redan vid 06 i morse men men så är det :-)

Pusss

2008-11-15 @ 20:23:05
Postat av: Fia

Visst är det =)

Nedräkningen till C's ankomst går lite fortare bara det kan bli december nån gång.. längtar till att julpynta, shoppa och slå in julklappar, baka lussebullar, pepparkakshus och knäck!

Sånt får ju tiden att gå, men det får även skolan haha.. hur mår du nu då? Kikade ni på kön förresten på ul:et?? jaa du v.24, tiden går fort! Kram!

2008-11-16 @ 00:07:52
URL: http://maximilian06.blogg.se/
Postat av: A H R É N

Hej hej.

Igår ringde vi er men ni ville inte svara =)

Sen var det ju fest på kvällen.

Vad gjorde ni´?

Puss

2008-11-16 @ 11:19:34
URL: http://ahren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback