Poems

Man kunde inte kalla oss vänner

även bästa vänner var ett svagt ord.

Du var mitt allt, du var min själsfrände.

om du hade bett mig, så hade jag

gått genom eld för dig.

Jag hade tagit mitt liv för dig.

Hade du ont, hade jag 10 gånger ondare.

Grät du, grät jag med dig,

skrattade du, skrattade jag med dig.

Alltid fanns vi där för varandra.

Inget var viktigare för oss än

att se den andra lycklig.

Större och djupare kärlek har

mina ögon aldrig skådat och

aldrig mer kommer mina ögon se

sån vacker kärlek.

En dag försvann allt, bara på

en sekund dog den vackra kärleken.

Vi sårade varandra, det trodde

vi aldrig någonsin skulle hända

men det gjorde det.

För varje dag blir saknaden större och större.

En del av mig vill bara springa

in i din famn och känna tryggheten igen

men en del av mig vill fortsätta att vara stolt.

Min stolthet är för stor, så jag får

fortsätta leva mitt liv utan

den vackra kärleken mellan oss,

den vackra kärleken som dog ut...

Till: min andra hälft, Anja

Av: Mika 4/8-01

 




Nu är det så här,

att jag tycker om dig

men tyvärr inte som en kompis.

Mina känslor har blivit starkare.

Förr när du var i min närhet

kände jag inget speciellt

nu blir jag varm i hela kroppen

å jag får ett fånigt leende på läpparna.

Du ska inte tro att jag ville

att det skulle bli då här.

Dag som natt förnekar jag mina känslor

men det är lönlöst, innerst inne

vet jag, att jag håller på

att bli hopplöst förälskad i dig.

Av: Mika 4/9-01


Kommentarer
Postat av: Anja

Min äääääääälskling!!! Nu sitter jag med gråten i halsen! Åh... älskar den dikten, lika mycket som jag inte älskar den.
Du är något av det finaste som finns!
Älskar dig, nu & alltid!

Postat av: Fia

förutom Tom Tits så köar vi till Tygeln å Hästhoven i Östertälje.. vi har även centrum som vårt andrahandval, men jag vill nog inte ha centrum iallafall.. vart står ni i kö??

2007-09-19 @ 23:02:46
URL: http://maximilian06.blogg.se
Postat av: Isabelle

Jätte fina dikter Mika! Du är såå himla bra! =) Älskar dom!

2007-09-20 @ 20:17:01
Postat av: Isabelle

Jätte fina dikter Mika! Du är såå himla bra! =) Älskar dom!

2007-09-20 @ 20:17:09
Postat av: Hanna

Vilka fina dikter! Och tack för inlägget i min blogg! Ja, vi hoppas fortfarnade. Han är inte 100% bra än. Hoppas allt är fint annars med er?! Vilka är det som ska med till Emelie? Kram

2007-09-21 @ 12:20:13
URL: http://hanies.blogg.se
Postat av: Fia

ok, jag förstår.. Rosenlund är ju ett bra område.. dem skulle bygga ut morellen, men det blir tydligen inte av nu.. för det blev problem med maten å sånt.. så dem har lagt planerna på is.. nää, sökte inte Östertälje för jobbets skull.. jag visste ju inte förrän nu att jag skulle börja heltid där..
jag har ju bara jobbat helger, å då hade det ju inte spelat någon roll.. nää jag tycker bara att dagiset är grymt bra.. jag har ju gjort två praktiker där å sen jobbat där.. jättemysiga föräldrar, barn å de flesta personalen... fast båda mina favorit personal är borta just nu, ena pluggar å andra är mammaledig :-( + att dte känns bra att det är så pass mkt svenskar, utan att låta som en rasist, men för oss är det rätt viktigt.

2007-09-22 @ 15:48:48
URL: http://maximilian06.blogg.se
Postat av: Shopaholicmamman

hej babe.. blir det några naglar i veckan? kramis

2007-09-23 @ 07:51:43
URL: http://shopaholicmamman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback