schlager & scones

Lördag igen... Kalle bakar scones (ja, jag vet jag har en underbar karl =) jag sitter här som vanligt.... Lyssnar på kvällens bidrag till melodifetsivalen.... Det börjar bra, det börjar riktigt bra! Dom är nästan så bra att det spritter i kroppen (nja inte riktigt så bra) Å när det börjar bra då tror man att det ska bli underbartr bra till slutet.... HAr ju mina favoriter sist... Sonja & Nanne.... Innan jag kommer dit är det ju självklart några låtar som man undrar hur F*N den har kunnat ta sig till en delfinal....Men till sist är jag framme vid Sonja... Innan jag trycker på knappen ropar jag högt: Kom igen Sonja, kom för i helvete igen!!! den börjar lugnt... för lugnt men optimisten i mig tänker att det bara är lugnt i början snart kommer den igång.... men icke den fortsätter i samma tempo hela låten ut....FAAAAN jag som hoppats så på dig Sonja!! (låten var iofs inte så tokig i sig men inte i melodifestivalen!!) Ok Nanne nu hänger det på dig, Kom igen!! Känner mig som en coch för något idrotts lag, skriker med mörk stämma, klappar mig själv uppmuntrande på låret å peppar mig själv till tusen innan jag trycker på spela knappen.... ok nu gäller det......
Har inga ord... Men Nanne, vad i helvete sjunger du???!!! du skojar väl? Haha kom igen nu, sjung den riktiga låten. Vid den här tidpunkten har jag nästan skrikit mig hes... Kalle undrar vad fan jag håller på med.... men hur ska han förstå.... Han är ingen schlager nörd....
Jag är nästintill knäckt... Hur kunde både Sonja & Nanne görs så här mot mig???
Måste motvilligt erkänna att Magnus Carlsson är överlägset bäst.... men enligt min "tro" kan vi inte skicka en ensam kille.... men hellre han än Nanne.....

Ska ner på stan nu å kolla när vännen M ska tävla i att bli sveriges nästa schlger stjärna....
Sen muntrar nog Maddes å min syster dag upp mig.

Tjing!! // Mika

ps. scones är verkligen inte gott längre....

pps. Nu har jag lyssnat på Sonja ett X antal ggr å låten är riktgit bra! men schlager? Nej knappast

Kommentarer
Postat av: ahren

Du och din slager=)

Postat av: Heidi

Håller med dig helt o hållet. Sonjas låt är bra, men inget jag vill skicka vidare för den sakens skull. Nannes låt blir faktiskt bättre för varje gng jag hör den men inget, jag säger INGET, slår Magnus Carlsson!!!!
Ser dokc fram emot att få se det hela på tv ikväll...
Kram,

/Heidi

2007-02-17 @ 12:16:42
URL: http://heidin72.blogg.se
Postat av: Fia

hallå bruden!!
kul att läsa om schlager..sa just det till gordon igår när det började..att nu är det säkert full fart hemma hos Mika. Eller så har dem samlats hemma hos Mikas mamma och hon står och gör korv med bröd till Mika, Madde och deras vänner haha.. minns att det varit så förut ;-) kram på dej!

2007-02-18 @ 18:25:22
URL: http://maximilian06.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback