Ni får inte stå där alls

Var iväg till kirron idag. På väg hem svängde Kalle in vid Ica för att jag skulle skicka iväg ett paket (som jag sålt på tradera så klart) Kalle ställer sig då nära brevlådan eftersom vi inte ska stå där såec länge. P-platsen råkar bli en handikapp parkering. När jag går  dom 5 meterna tillbaka till bilen tittar en sur pensionär fram (ja man såg att han var en surgubbe direkt)  Ni får inte stå där säger han & låter så sur som bara griniga gubbar kan. Men vi ska inte stå där säger jag & förösker fortsätta att förklara att jag bara skulle posta ett paket. Men ni får inte stå där alla, så de så säger han ännu surare. Meeeen nu strå vi här säger jag å får iväg en sur blick tillbaka. Får du inte plats eller!!!??? skriker Kalle innifrån bilen. Väl inne i bilen börjar jag skratta å Kalle kör där & Kalle kör därifrån. Gubben hytter (heter det så?? ni fattar kanske vad jag menar)  med ena näven å med andra handen lyfter han upp en dricka back så lätt som ingenting. Ha handikapp säger Kalle, ska jag köra tillbaka bilen å fråga om han glömt rullstolen hemma??
Å så undrar vissa varför pensionärer kallas sura & griniga =)
Har ni varit med om någon rolig händelse med en sur pensionär?? Berätta!!! =)

Mika

Kommentarer
Postat av: *

För några år sedan när jag bodde i uppsala så stod jag och mina vänner och väntade på bussen. Då kommer en Gubbe och ställer sig brevid oss och börjar muttra. (jag rökte på den tiden) Sen helt plötsligt börjar han gapa och sktika om att va inte får röka på busshållsplatsen och att vi ungdommar inte har respekt för Äldre at vi är parasiter mm. Sen när bussen kommer ska vi kliva på (går fram och ställer oss framför gubben ) vi hade ju faktiskt stått och väntat längre än honom. DÅ får han ett utbrott för han var minsnn älrde än oss och skulle minsan få gå på bussen först.. Knäppa gubbe.. Hr råkat u för många knäppa surkärringar och gubbar =)En gång när jag stod i kön på ica så kommer en kärring och ställer sig framför mig i kön. Frågade varför hon trängde sig och då svarar hon att hon är minsann gamal och orkar inte stå så länge jag som är ung kan gott stå längre. OCh när jag var gravid med F så jobade jag i sthlm och satt på tunnelbanan och det var helt fullt då kommer en gubbe och tycker att han ska få ditta på min plats för han är minsann gaammal och tröt. Men hallå ser du inte att jag är gravid?! Nej det struntade han i. När jag sa att han inte fick minplats så tittade han surt på mig sa att jag var oartig mm.. Hihi det är bara några av alla jag stött på kan fortsätta i evigheter pöss på re


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback