Poems

Egentligen så vet jag inte

vad som händer när

du är i närheten av mej

Det är som hela världen blir ljusare

och det finns bara glädje, ingen sorg

Det känns som jag klarar allt

bara du är där,

jag skulle kunna gå igenom

ett hav av eld,

bara du stod på andra sidan och

vänta på mej

Det känns som jag svävar

genom rummet du är i

och det låter som väggarna

viskar ditt namn

Jag önskar du visste hur mycket

jag tycker om dej

fast jag tror du anar och med lite

tur kanske du tycker om mej tillbaka?

Av: Mika 28/1-01



Förbjuden kärlek

Nu kommer du igen

så snygg och så fin.

Ditt leende lyser upp

hela rummet,

ditt skratt ekar i

mitt huvud

och dina ögon glittrar

så busigt.

Du tittar på mig med

de glittrande ögonen

och ler på ett sätt

som bara du kan.

Och jag känner hur

även jag börjar le

och min kropp skriker

efter din.

Du tränger dig ner

i soffan och

hamnar bredvid mig.

Mitt hjärta börjar

slå så hårt

att jag blir rädd

att alla andra hör.

Men ingen reagerar

och allt fortsätter

som förr.

När du lägger din

arm runt mig

och din kind snuddar

vid min,

går det tusen stötar

genom min kropp.

Men kär?

Inte alls?.

Av: Mika-99-


Jag vill inte,

men gör det ändå

Mitt hjärta slår fortfarande

ett extra slag när jag ser dig.

Det kan gå dagar utan att

jag varken ser dig eller tänker på dig

Men så fort du är i närheten

bubblar alla känslor över

Dom känslor jag trodde

Jag glömt?

 

 

 

 

Av: Mika ?01-

 


Kommentarer
Postat av: Anja

Min duktiga Kika! :)
Faaan va kul det var att köra idag! *pirr* :)
Förhoppningsvis så åker vi ut imorgon igen!
Cmooook!

Postat av: Anja

Vi körde rundan från Astra Zeneca nere i Gärtuna och vidare till Moraberg och vidare till Weda och så tillbaka :) Om vi ska ut o köra idag så vill jag prova att köra ända hem *peppad*
Vart brukar du köra? *nyfiken*
Puss på näsborren :)

2007-06-20 @ 10:59:20
URL: http://veenus.blogg.se
Postat av: ahren

Ja visst är det skoj=)
Pappa min skickade sms i morse och sa att han kan låna en liten lastbil på jobbet tisdag kväll så det ska bli kul=)
Jobbar Kalle då, kanske han kan bära lite?
Ikväll blir det nog en tur med bilen och kartonger=)
Vad gör ni för skoj i solen då?Puss

2007-06-20 @ 12:14:28
URL: http://ahren.blogg.se
Postat av: Isabelle

Jätte fina dikter mika! Älskar det du skriver! Sååå himmla duktig! =)
Kraaam

2007-09-13 @ 18:15:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback