Vecka 26

Herregud vad fort tiden går!
Hänger inte med den här gången alls.
14 veckor kvar till bf (beräknad födsel)
eller om det blir som med Sebastian... då är det bara 10 veckor kvar!
10 veckor, det är ju ingenting!!
Har ju inte ens börjat handla till lill*n än!
Måla sängen vit vill jag hinna med oxå, eller om jag har tur,
vill pappa min hinna med =)

Kroppen: Det är vanligt att man får häftig kramp i t.ex vaderna när man är gravid, ofta när man sover. Undvik att sträcka på tårna, om man trots allt känner en begynnande kramp kan man motverka det genom att vinkla foten uppåt eller trycka den mot fotändan av sänggaveln.

Barnet är ca 23 cm långt från huvud till stjärt och väger ungefär 900g. Ryggraden blir starkare och smidigare, för att den skall orka bära kroppen. Lungorna utvecklas alltjämt och barnet växer till sig mer och mer. Med lite tur kan man höra barnets hjärtslag genom att någon lägger örat mot din mage. Ögonen är nu färdigbildade och barnet har lärt sig att både andas in och ut. När barnet hör ljud reagerar det med högre puls, och spelar du musik kan det hända att hon/han rör sig i takt. Det finns studier som visar att barnet reagerar på beröring runt denna vecka.



Åh vad vi längtar efter dig!



Kommentarer
Postat av: Fröken Lundstedt

Skulle vilja använda mitt "grattis till flickan" kort den här gången... Har legat i lådan nu sen Sebban kom... =)



kramP

Postat av: Isabelle

åh va fort det går! snart är det dags mika =) och titta vad stor magen har blivigt nu,helt sjukt!

vi läängtar !!

krya på dig, hörde att det inte allas var såbra med dig vännen :(

puss och kram

2008-11-27 @ 14:06:20
URL: http://isabelle93.blogg.se/
Postat av: Fia

Nope inte speciellt mkt förvärkar.. har haft det nån gång då och då. En gång när jag skulle lämna M på dagis.. och som vanligt så går vi ju till dagis, men aj, aj, aj.. det va inte kul. Kändes som jag trippade fram, inte för att det hjälpte..

2008-11-27 @ 16:11:42
URL: http://maximilian06.blogg.se/
Postat av: Hanna

Åhh va fin mage du har fått. Gud va läskigt att det är så nära nu. Det är ju ingenting. Vi flyttar vid lucia. Jag längtar såååå mycke nu. Kram

2008-11-27 @ 19:46:24
URL: http://hanies.blogg.se/
Postat av: A H R É N

Fina fina du!

jo för fredagar är det sån härlig stämning, den vill vi inte missa=9

2008-11-27 @ 20:02:25
URL: http://ahren.blogg.se/
Postat av: vickan

Ohh vilken fin mage du fått, stor börjar den bli med :-) Syns i morgon vännen.. Pusss

2008-11-27 @ 21:48:11
Postat av: ANjA

Jag ÄLSKAR verkligen att läsa info om vad som pågår där inne :) Så du är fortfarande förkyld... usch dåååh. Hoppas det vänder snart! Har Lill-Prinsen tillfrisknat? Jag har mått bättre, för att vara sådär brutalt ärlig. Allt är hur bra som helst, skolan är toppen... men ja, du vet... det har hänt en del sen sist vi träffades så nu är det lite halvt kaotiskt :/ Det blir bättre...

Stor puss på dig (även fast du snorar, haha) och en ännu större puss på fina magen! Älskar dig.

2008-11-27 @ 23:05:45
URL: http://veenus.blogg.se/
Postat av: micaela

Jo det tycker jag också, men orkar bara inte gå och älta det, tar för mycket på min energi =)

vilken fin mage du fått =)

kram

2008-11-28 @ 09:00:32
URL: http://majjssan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback