Poems

Nu blir jag rädd

tänk om de fortfarande

finns kvar?

Mina känslor för dig,

tänk om de fortfarande

brinner lika starkt?

Lika starkt som

den gång vi sist

skildes åt.

Då tårarna letade sig

ner för kinderna,

då mitt hjärta

slutade slå

och min själ

slutade leva

Snälla, håll dig borta.

Låt mig leva,

försöka leva?

                                                                Mika -98-





Vart har jag hamnat?

Bakom kärlekens vackra skepnad.

Varför är jag här?

För att få känna den bittra smaken av

kärlek på dina läppar.

Jag vill inte!

Jag vill ha den ljuva kärleken!

Den finns inte längre,

den är bara ett minne blott

Den vackra och ljuva kärleken

har dött ut för alltid.

Kvar finns bara den grymma och bittra kärleken.

Slicka på läpparna och känn smaken!

Nej, jag vill inte!

Jag vill älska igen!

Skärp dig och

lär dig att leva med det.

Varför?!

För lycklig blir du aldrig igen...




Av: Mika 22 / 3 ? 01 -





-






Varför??

Varför gjorde du så?

Varför alla tårar på mina kinder?

Varför orkar jag inte längre leva?

Varför på detta sätt?

Vad har jag gjort för fel?

Jag förstår ingenting?

Mika ?97-


Kommentarer
Postat av: Anja

Dina dikter ger mig rysningar min Kika!
Pussss på överläppen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback