Valentines day...


                                                                              
Så sant så sant =)
  
Glad alla hjärtans dag
, det låter väl för töntigt? Happy  valentines day låter ju betydligt trevligare =)  Happy alla hjärtans dag veriasionen funkar oxå =)
Hur firar man alla hjärtans dag i Sverige? Med blommor, presenter, god mat å vin... på ett ungefär eller hur? Kan tala om att jag firade en del av kvällen hos svärföräldrarna å käka våfflor.. Sen bar det i väg hemåt för Kalle skulle träna bandy så det blev inte så mkt romance här inte =)  Istället för att jag & Sebban då skulle sitta ensamma hemma´gick vi över till mamma/mormor å där var även syster/moster.
Madde & Sebban bytte hjärtans presenter. Kan ju säga att S älskade sin, tror M älskade sin oxå =)
Mär Pappa & K kom hem från bandyn skulle vi äta tårta, M & jag fick nog en släng av övertötts syndromet å det hela slutade med att madde hade hela ansiktet ner i tråtan haha!

Ha Alla hjärtans dag.... Det är en dag Usa har kommit på för att tjäna pengar... Känner ni igen den kommentaren? Jag har hört den många gånger..... å visst det kanske stämmer..... Men jag gillar alla hjärtans dag... även om jag tycker att man ska visa varje dag att man älskar varandra så är det ju mysigt att ha en speciell dag för det med....
Å jag skulle ljuga om jag sa att att jag inte blev glad för roserna K kom hem med efter jobbet =)

Hur firar ni?

Mika

                                 


                                                      Allt som tillhör alla hjärtans dag


bilderna är från google...

Kommentarer
Postat av: Amanda

Det är tanken som räknas vid alla hjärtans dag som alla andra dagar också.
Men en gåva en liten kärlekslapp,några rosor osv gör ju en glad så klart. :-)
Eller varför inte masage och lite uppvaktning.
Men det är inte bara en dag för kärlekspar utan en dag för alla sina vänner,nära och kära av all dess slag.
Amanda...

2007-02-15 @ 14:27:36
Postat av: ahren

Jag håller med.
Förut sa jag att det var överskattat och att det är mycket roligare att få blommor en annan dag när man minst anar det än på alla hjärtans dag.
Det är sant men jag måste säga att jag blev lite besviken igår när jag inte fick nått..inte ens ett litet kort!
Jaja, jag kanske inte var värd det=)

Postat av: ahren

http://www.rabattkod.se/

2007-02-15 @ 17:58:27
URL: http://ahren.blogg.se
Postat av: Heidi

Nu är menyn för festen klar.. :) Ska bli skojsigt kan jag ju lova!!!

Kramis!

2007-02-15 @ 22:22:47
URL: http://heidin72.blogg.se
Postat av: Heidi

Jag kan iaf berätta vad vi ska äta.
rensteksröra på kavring till förrätt
baconlindade kycklinfiléer m ungsrostade primörer och klyftpotatis, pestosås och rödvinssås
glass o sorbet till efterrätt.

OCh så en massa vin o ev öl oxå. Dricker du vitt eller rött helst?

2007-02-16 @ 21:46:07
URL: http://heidin72.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback