Syster Yster

Måste ju få börja med.... Vad faaaan har hänt med Sveriges melodifestival? Var är all schlager?
Under kvällens gång sa jag säkert 10 gånger "varför är det inte förra året????" Kommer ihåg pirret inför att Carola (underbara Carola) skulle vara med i melodifestivalen. Då var det spännade, pirrgt och bra låtar! (dröm senariot skulle ju vara om Carola, Lena Ph, Nanne, Shirley Clamp & Sofia Källgren (skulle kunna räkna upp en hel del till men det skulle nog bli lite långdraget) Skulle vara med i samma melodifestival! herre jisses vem skulle jag rösta på??? (kan ju vara en fördel att höra låtarna först)
Dagens tävling gjorde mig så himla besviken. Ingen av dom 8 tävlande var ju klockrena som det ska vara. Bidrag nr 7 borde enligt min mening ha gått till final men hon kom näst sist.... Den enda med lite schlager känsla överhvudtaget var ju Anna Book men låten var ju verkligen inget "man" skulle vilja skicka till Finland....
Startfältet nästa vecka verkar inte heller ha spec mycket att bjuda på... Så jag undrar.... var ska detta sluta?
Behöver jag tillägga att jag är stans schlager nörd =)

Efter schlger fiaskot tänkte vi pigga upp kvällen med roliag spelet Alias. Det är verkligen så kul! Har ni inte spelat det, gör det!! Man skrattar som man kiknar. Madde och jag var i lag (gissa vilka som vann =)
Å skönare tjej får man leta efter. Jag skulle förklara ordet Stigbygel för henne.
Går man på i skogen börjar jag med. Stig gissar hon. Det hårda i bh:n Bygel gissar hon på en gång.
Ja, lägg ihop orden.... öhhh.... Bygelstig utbrister hon och ser väldigt nöjd ut. Varav resten av spelarna bryter ihop i tok skratt =)
Skulle kunna få ihop en hel blogg av hennes sköna kommentarer men det får bli en annan gång.
Himla skoj hade vi iaf!

Dagens kommentar: Madde sjunger för mamma när ska rulla ut och röka: Vem kan stoppa mig när jag bara rullar fram.... Skratta så jag grät (kan ju vara familjen speciella humor) =)

Nu ska jag krypa ner i sängen brevid Kalle å mysa, om han inte hunnit somna. Godnatt

Mika

Madde en annan spel kväll
Moster Madde & Sebban

Kommentarer
Postat av: Fia

Maximilian tackar =) Han gillade tårtan, extra kul när man får kladda hur mycket man vill!

Sen måste jag kommentera ditt inlägg.. skönt inlägg helt enkelt.. både du och Madde har era små underbara som kommentarer ibland. Det är så man kiknar ;-) Sen så måste jag säga att jag tycker dem förstört schlager grejen genom att dela upp i flera omgångar! Man får inte den riktiga schlagerkänslan!!
Vi får ses snart och ha lite skoj! KRAMAR!!

Postat av: ahren

Vilken fin bild på dom två!
Jag vill också spela Alias, sitter här med självförvållad huvudvärk!
Svar på kommentar: jag gick in på stilmallar och ändrade i alla koder.Skit jobbgt men jag kan visa dig nästa gång vi ses.
Puss

2007-02-04 @ 11:55:59
URL: http://ahren.blogg.se
Postat av: ahren

Jo jet var trevligt faktiskt.
Vad gjorde ni igår då?
Förresten hur går det med vikten, det var ett tag sedan du bloggade om det. Varje onsdag förut=)
Puss

2007-02-04 @ 13:04:57
URL: http://ahren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback