det blir en massa pengar tack...

Har varit iväg å storhandlat idag... Det blir nog inte så dyrt sa både K & jag...
Haha trodde vi.... Dock inte lika dyrt som förra månaden.... men jäkla dyrt ändå....
älskar att storhandla men är ju inte lika kul att betala. Vem sa att det inte var dyrt att ha barn??... Den pesonen ljög iaf kan jag tala om! Visst det kunde ha varit värre (vilket det oxå blir ju äldre dom blir)
Blöjor är ju inte spec billigt. Ja jag vet att det finns billiga alternativ men jag vill inte ha Willy´s egna eller copps egna... Jag vill ha Libero! å då får man betala lite mer....
Sen är jag tyvärr ingen bull morsa än (men jag planerar att bli) så jag gör ingen egen mat (än...) Kan man hitta nåt tråkigare att göra? koka potatis å mixa den, koka lite kött å mixa det...å hålla på så ett par timmar... näää det orkar jag inte (men jag ska, lovar ) så jag betalar massa kronor för en burk mat istället....
Kan hålla på i evighet ( vill ha natusan & pampers tvättservetter inte eldorados eller icas)

Nåt som är betydligt roligare är att handla åt mamma, då slipper ju jag betala =)
Fler än jag som gillar att handla?? =)

Godnatt// Mika

Kommentarer
Postat av: ahren

Jag gillar att handla och det blir ju inte så dyrt när vi bara är två=) Jag får passa på att njuta!
Hemma?!Du ve hur det är..men det känns faktiskt bättre idag. men det är nog bäst om vi inte ses så Sebastian får dagisbasillen.
Men ska ni ut på lördag eller för du ses ialf vi=)
Kram

Postat av: Heidi

Halloj, kan trösta dig emd en sak iaf, med tiden så försvinner ju iaf blöjorna och tvättservetterna från matkontot. :) OCh appropå att göra mat själv, testa först innan du börjar med storko, mina barn gillade inte det, utan ville hellre ha burkar....

Kramis iaf. Du hur blir det imorgon? KOmmer ni? Vi mår iaf hyfsat, jag är ff lite förkyld men itne så farligt. OCh Lovas kräksjuka är borta.

kram

2007-03-01 @ 14:28:31
URL: http://heidin72.blogg.se
Postat av: Fia

hallå!!
jag har inte bara haft något att skriva, men det kommer :-) tjafsade med en köpare på tradera..kanske blir nåt att skriva om hehe..

ska kommentera ditt inlägg lite också!
Jag älskar att handla..allt från mat till kläder och möbler =) Men man sparar som sagt en del att göra egen mat..just nu vägrar Maximilian flaska, så det blir bara fast mat! Sen så sparar man på att handla "märkes" blöjor osv på Willys..både pampers och libero kostar 95kr där till skillnad från andra som tar allt från 115kr till 159kr för samma paket!!(!!!!!)

2007-03-01 @ 15:38:50
URL: http://maximilian06.blogg.se
Postat av: Madde

haha aaara Han kommer....men inte ensam! jag sa att han fick ta med sig någon om han ville! Men sen får man ju se om han dyker upp eller inte! ska tvinga honom att ta mitt nr imorn iaf! mohahaha!
Men snart är det paaaartyyyyyy! hurrrrra, jag längtar! säg att du längtar oxåååå! lite iaf?!
pusspuss

2007-03-01 @ 21:39:58
URL: http://www.onelove86.blogg.se
Postat av: Madde

haha aaara Han kommer....men inte ensam! jag sa att han fick ta med sig någon om han ville! Men sen får man ju se om han dyker upp eller inte! ska tvinga honom att ta mitt nr imorn iaf! mohahaha!
Men snart är det paaaartyyyyyy! hurrrrra, jag längtar! säg att du längtar oxåååå! lite iaf?!
pusspuss

2007-03-01 @ 21:42:47
URL: http://www.onelove86.blogg.se
Postat av: Madde

haha aaara Han kommer....men inte ensam! jag sa att han fick ta med sig någon om han ville! Men sen får man ju se om han dyker upp eller inte! ska tvinga honom att ta mitt nr imorn iaf! mohahaha!
Men snart är det paaaartyyyyyy! hurrrrra, jag längtar! säg att du längtar oxåååå! lite iaf?!
pusspuss

2007-03-01 @ 21:46:17
URL: http://www.onelove86.blogg.se
Postat av: Madde

haha aaara Han kommer....men inte ensam! jag sa att han fick ta med sig någon om han ville! Men sen får man ju se om han dyker upp eller inte! ska tvinga honom att ta mitt nr imorn iaf! mohahaha!
Men snart är det paaaartyyyyyy! hurrrrra, jag längtar! säg att du längtar oxåååå! lite iaf?!
pusspuss

2007-03-01 @ 21:50:22
URL: http://www.onelove86.blogg.se
Postat av: Fia

jo, jag såg det..va på coop häromdagen =) fast dte är så mycket annat som är billigt på Willys... jag köper t.ex bara svenskt kött och det är billigare där. Fiskpinnar och andra frys varor är billigare!! ;-) Lönar sig att handla "märkes" varor på Willys faktiskt.

Jo, tradera.. en tjej som klaga på att det va en spricka i en skål, vilket jag hade skrivit i beskrivningen, plus att hon tyckte jag borde skrivit att skålen hade blåa blommor och inte bruna. Om hon tyckte bilden va otydlig så kunde hon ju mailat innan och frågat!

Sen så ville hon ha pengarna tillbaka..och då sa jag självklart att det va okej, men då vill jag ju ha min skål tillbaka. Asså skålen vi pratar om är jäkligt dyr, antik (sjunker en aning i värde pga sprickan) men jag vill ju ändå ha tillbaks den, om hon ska ha sina pengar. Men hon tyckte att hon kunde få slänga den och få pengarna tillbaks. Jag försökte vänligt men bestämt förklara, men utan framgång. Därav fick jag mitt negativa omdöme från henne. Men såg att du inte fått något ännu =) nu får du berätta!! ;-)

2007-03-02 @ 23:59:09
URL: http://maximilian06.blogg.se
Postat av: Fia

Klart vi ses ikväll =)
Just, ang tradera...så va jag dum nog att sätta positivt omdöme så fort jag fick mina pengar..
Vissa tror att man är dum.. så där lura med att man inte fått pengar, löjligt!! får jag fråga hur du brukar skica kläder?? jag köpte vadderade kuvert med det blir ju skit dyrt för köparen, eftersom mina köpare betalar alla fraktavgifter..

2007-03-03 @ 16:53:06
URL: http://maximilian06.blogg.se
Postat av: Mika

jag skickar med mailinga påsar finns att köpa på tradera happygirl brukar sälja, dom är kanon!!
Mina köpare behöver aldrig betala för emballage.
happylovegirl heter hon, påsarna ligger under "för kontoret"

kram

2007-03-03 @ 18:35:40
URL: http://www.mika83.blogg.se
Postat av: ahren

Har gjort en utmaning, antar du?


Hoppas ni hade trevligt och att man får läsa om kvällen snart=) Kram

2007-03-04 @ 16:49:07
URL: http://ahren.blogg.se
Postat av: Anonym

Att man växer ifrån varandra med åren, så tråkigt==(

2007-03-05 @ 16:05:25
Postat av: Amanda

Storhandla kan vara jätte skoj,det är så skönt att ha en massa mat hemma.
Men det är inte lika skoj att betala och oftast när vi är klara med handlingen här hemma så blir vi inte förvånade över den stora summan.
Vi hinner bara gå förbi frukt och grönt så är hundralapparna borta. Allt som är nyttigt kostar och det som är onyttigt är billigare,hur ska alla då ha råd att äta nyttigt och bra mat??
Kan tänka mig att det blir mera kostnader så klart med barn..hjälp redan nu!! Hehehe..
Jag är nog som dig Mika med att vilja köpa dom kanske lite bättre och dyrare märkena..smaksak som sagt. Men det kostar ju att ligga på topp också..hehe.
Det där med laga barnmat ja..ja roligare saker finns ju men laga mycket på en gång och frys in.
Goa kramar härifrån..

2007-03-06 @ 16:49:22
Postat av: ahren

Hon slutar den 12: april men hon sa igår att hon ska sluta. Ingen så nått, inte en enda=)

2007-03-06 @ 17:35:39
URL: http://ahren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback